Gorące tematy

  • 21 grudnia 2023
  • 2 stycznia 2024
  • wyświetleń: 25735

[FOTO] Zamknięty przejazd na Hallera. Co jeszcze wydarzy się po Nowym Roku?

Firma Budimex - wykonawca modernizacji linii kolejowej E 65 na odcinku Tychy - Most Wisła - wprowadziła tymczasową organizację ruchu na ul. Hallera w Pszczynie.

Zamknięty przejazd w ciągu ul. Hallera w Pszczynie - 2.01.2024 · fot. pless.pl


Firma Budimex uzgodniła z wszystkimi stronami nową tymczasową organizację ruchu w rejonie ul. Hallera w Pszczynie. Tymczasowa organizacja ruchu dla ul. Hallera w Pszczynie wiąże się z zamknięciem przejazdu kolejowo-drogowego dla ruchu samochodowego.

Przejazd kolejowo-drogowy - pomimo wieloletnich sprzeciwów samorządów - docelowo zostanie zastąpiony podziemnym przejściem dla pieszych.

Przejazd w ciągu ul. Hallera w Pszczynie


- Przygotowania do modernizacji linii kolejowej trwały od kilkunastu lat i na każdym etapie Powiat Pszczyńskie wyrażał negatywne stanowisko co do likwidacji przejazdu w ciągu ul. Hallera. Przedstawiliśmy wiele pisemnych stanowisk i odbyliśmy wiele spotkań, podczas których tłumaczyliśmy PKP, jak istotny jest to przejazd dla naszego regionu. Nasze argumenty nie zostały wzięte pod uwagę - mówi Grzegorz Nogły, członek Zarządu Powiatu Pszczyńskiego i dodaje, że uzgodniono z firmą Budimex, by nie zamykała przejazdu na Hallera przed świętami, by jeszcze do Nowego Roku mieszkańcy mogli mieć swobodny przejazd.

W I etapie objazd dla pojazdów zostanie poprowadzony drogami gminnymi - ul. Dworcową i Męczenników Oświęcimskich w Pszczynie, a przez torowisko zostanie dopuszczony ruch pieszych. Tymczasowa organizacja ruchu została zatwierdzona warunkowo. Jednocześnie firma Budimex złożyła do zatwierdzenia projekt II etapu tymczasowej organizacji ruchu dla ul. Hallera, który zakłada zamknięcie także ruchu pieszych. Projekt zakłada objazd ul. Bieruńską w Pszczynie, natomiast ruch pieszych odbywać ma się tymczasowym chodnikiem wzdłuż torowiska od ul. Hallera do ul. Bieruńskiej. Tymczasowa organizacja ruchu dla II etapu nie została jeszcze zatwierdzona, ze względu na brak wymaganych opinii.

Przy okazji przypominamy nasz materiał wideo dotyczący planowanej likwidacji przejazdu kolejowego w ciągu ul. Hallera:



Co jeszcze wydarzy się w styczniu?



W połowie grudnia warunkowo zatwierdzona została tymczasowa organizacja ruchu dla przejazdu w ciągu ul. Powstańców Śląskich w Piasku. Jednocześnie wykonawca został poinformowany, że zamknięcie tego przejazdu może nastąpić jedynie pod warunkiem jednoczesnego otwarcia dla ruchu kołowego przejazdu w ciągu ul. Słonecznej w Piasku.

To efekt wspólnego wystąpienia włodarzy wszystkich gmin oraz powiatu, w którym samorządowcy zwracali się o zmniejszenie uciążliwości poprzez naprzemienne zamykanie przejazdów w Piasku - Słonecznej z Powstańców Śląskich oraz Dworcowej i Leśnej. Zawnioskowali również o przemienne zamykanie przejazdów na ul. Katowickiej i Bieruńskiej w Pszczynie. Samorządowcy zobowiązali także wykonawcę do wykonania tymczasowego przejazdu w ciągu ul. Hallera w momencie, kiedy rozpocznie się budowa wiaduktu w ciągu ul. Dworcowej w Pszczynie (planowana na IV kwartał 2024 r.) oraz przedstawienia rozwiązania na czas wykonywania prac w Goczałkowicach.

- Robimy wszystko, by wykonawca prowadził tak inwestycję, by w jak największym stopniu zminimalizować wynikające z niej uciążliwości - podkreśla Grzegorz Nogły.

Wykonawca na ten moment planuje zamknąć ul. Powstańców Śląskich w Piasku w połowie stycznia. Zgodnie z przepisami, na 7 dni przed wprowadzeniem zatwierdzonej organizacji ruchu ma obowiązek zawiadomić organ zarządzający ruchem oraz policję o rzeczywistym terminie jej wprowadzenia.

15 stycznia - zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami - planowane jest zamknięcie przejazdu kolejowo-drogowego w ciągu ul. Katowickiej w Pszczynie, na okres 3 miesięcy - na czas prowadzonych na nim robót.

Do tej pory nie została zatwierdzona tymczasowa organizacja ruchu dla ul. Głównej w Goczałkowicach-Zdroju. Wiadukt pozostanie otwarty najprawdopodobniej jeszcze przez kilka najbliższych miesięcy.

Podsumowanie



Ul. Hallera - zamknięcie przejazdu dla ruchu kołowego nastąpi początkiem roku 2024, prawdopodobnie 2 stycznia. W I etapie objazd poprowadzi ul. Dworcową i Męczenników Oświęcimskich w Pszczynie i utrzymany zostanie ruch pieszych.

Ul. Powstańców Śląskich w Piasku
- zamknięcie nastąpi prawdopodobnie w połowie stycznia i potrwa ok. 9 miesięcy. Przez cały okres utrzymany zostanie ruch pieszych. Równocześnie na czas zamknięcia przejazdu na Powstańców Śląskich otwarty zostanie przejazd kolejowy na ul. Słonecznej w Piasku, który został zamknięty początkiem listopada. Objazd poprowadzi ul. Słoneczną.

Ul. Katowicka w Pszczynie - zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, zamkniecie przejazdu planowane jest na połowę stycznia 2024 r. na okres ok. 3 miesięcy. Przez cały ten okres utrzymany zostanie ruch pieszych. Objazd poprowadzi ul. Katowicką, Bieruńską i DK1 w Pszczynie oraz Studzienicką i Katowicką w Piasku.

BM / pless.pl

źródło: Powiat Pszczyński

Jeśli chcesz otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach z tematu "Modernizacja na szlaku PKP Kobiór - Pszczyna - Goczałkowice" podaj

Komentarze

Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu pless.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.

Modernizacja na szlaku PKP Kobiór - Pszczyna - Goczałkowice

Dzięki inwestycji wartej 960 milionów złotych, zmodernizowane zostaną perony na stacjach i przystankach kolejowych: Tychy Żwaków, Kobiór, Piasek i Goczałkowice. Powstanie wiadukt kolejowy w ciągu ul. Męczenników Oświęcimskich / Dworcowej w Pszczynie. Jeśli chcesz otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach z tematu "Modernizacja na szlaku PKP Kobiór - Pszczyna - Goczałkowice" podaj